XXIV Ogólnopolskie Kolędowanie Flażolecistów

11 stycznia 2020r klasa 3c wyjechała do Poznania, aby w katedrze poznańskiej uczestniczyć w XXIV Ogólnopolskim Kolędowaniu Flażolecistów pn.„ ŚLADAMI TRZECH KRÓLI”. Wśród uczniów były dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dla których nauka gry na flażolecie jest doskonałą formą ćwiczeń koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej.

W tegorocznym spotkaniu flażoletowym uczestniczyło 1500 dzieci z całej Polski.

IMG 20200111 WA0004          IMG 20200111 103540

                                                                              IMG 20200111 104806

Tekst i zdjęcia: A. Wasiłek

WYSTĘP PODCZAS MECZU TOLERANCJI

18 listopada 2019r. szkolne formacje taneczne MINI MIX oraz MIX JUNIOR wystąpiły podczas Meczu Tolerancji rozegranego w hali sportowej Arena przy ul. Bema. Organizatorem imprezy był Prezydent Miasta Torunia.

Mecz został rozegrany w ramach obchodów Toruńskiego Tygodnia Tolerancji.

43          47

52          85

WAKACYJNY WYJAZD DO HISZPANII

W lipcu 2019r. dwudziestu pięciu uczniów naszej szkoły, w wieku 10-16 lat uczestniczyło w wakacyjnym wyjeździe do Hiszpanii. Wśród uczestników byli uczniowie klas integracyjnych.

W drodze do Lloret de Mar zwiedziliśmy Księstwo Monaco oraz urokliwe miasteczka Lazurowego Wybrzeża, takie jak: Saint Tropez, Port Grimaud i Cannes. Podczas pobytu w Katalonii zwiedziliśmy Barcelonę, bawiliśmy się w parkach wodnych Marineland i Water World, odbyliśmy morską wyprawę statkiem do urokliwej miejscowości Tossa de Mar. Ponad to wypoczywaliśmy na plażach Lloret de Mar oraz nad hotelowym basenem, nad którym tancerze szkolnej formacji MIX przeprowadzili taneczny Flash Mob dla hotelowych gości z różnych stron Europy.

W drodze powrotnej do Polski zatrzymaliśmy się na nocleg we włoskim gospodarstwie agroturystycznym nad jeziorem  Garda, aby w następnym dniu bawić się w parku rozrywki Gardaland.

Uczestnicy wakacyjnego wyjazdu zgodnie stwierdzili, że nauka języków obcych zdecydowanie ułatwia podróże po Europie.

DSC 000001          DSC 3318

DSC 3327          DSC 3947

                                                                                  DSCN1865

Tekst i zdjęcia: A. Wasiłek

Międzynarodowe Konfrontacje Taneczne

25.05.2019, Elbląg

25 maja 2019 r. szkolne formacje taneczne MINI MIX , MIX JUNIOR oraz mini formacja MF MIX uczestniczyły w Międzynarodowych Konfrontacjach Tanecznych w Elblągu. Tancerze naszej szkoły wrócili z licznymi sukcesami: MINI MIX - II m-ce w kat. formacje hip hop do 11 lat, MIX JUNIOR - III m-ce w kat. formacje hip hop 12- 15 lat, MF MIX - I m-ce w kat. mini formacje hip hop 12- 15 lat, Michał Józefowicz - I m-ce w kat. solo hip hop 9-11 lat, Nadia Mytlewska - I m-ce w kat. solo hip hop pow. 15 lat, Amelia Iwicka - II m-ce w kat. solo hip hop 12- 15 lat i Karolina Józefowicz - II m-ce w kat. solo modern jazz 12- 15 lat.

IMG 6029          IMG 6037

IMG 6053          IMG 20190525 103924

                                                                                              IMG 20190525 150719

Tekst i zdjęcia: A. Wasiłek

Międzynarodowy projekt eTwinning

„Learning colors with coding”

Klasa 1a włączyła się w realizację kolejnego międzynarodowego projektu „Learning colors with coding” za pomocą platformy eTwinning. Projekt zakłada współpracę uczniów i nauczycieli ze szkół europejskich w okresie od listopada 2019r. do maja 2020r. W projekcie bierze udział 12 szkół z Turcji, Włoch, Azerbejdżanu i Polski.

Projekt angażuje uczniów w zabawy z kodowaniem (rozwiązywanie zadań przesłanych przez uczniów i nauczycieli z innych szkół oraz tworzenie zadań dla kolegów z zagranicy). Jego celem jest rozwijanie różnorodnych umiejętności matematycznych, organizacyjnych, wyobraźni przestrzennej i nauka języka angielskiego.

Do końca maja 2020 roku udostępniamy wszystkie aktywności na platformie eTwinning, w specjalnie do tego celu przeznaczonej przestrzeni cyfrowej-Twinspace.

Będziemy publikować różne wytwory i aktywności uczniów związane z tematem projektu: zdjęcia procesu tworzenia i rozwiązywania zadań związanych z kodowaniem, tworzeniem logo projektu, informacje o naszej szkole i mieście (zdjęcia, rysunki).

Opiekunkami projektu są Małgorzata Leźnicka i Katarzyna Zakrzewska

 DSC 1853 2     DSC 1990

           DSC 2047 2                                          IMG 20200108 WA0004

                                                                          DSC 2036

Projekt „More than Xmas cards”

Klasa 1a i 3c wraz z wychowawczyniami włączyły się w realizację międzynarodowego projektu „More than Xmas cards” za pomocą platformy eTwinning. Projekt zakładał współpracę uczniów i nauczycieli ze szkół europejskich w okresie od listopada 2019r. do lutego 2020r.

Projekt ten angażował uczniów w tworzenie kartek ze świątecznymi życzeniami i zachęcał do zapoznania się z  tradycjami i kulturami różnych krajów.

Wykonane przez uczniów obu klas bożonarodzeniowe kartki z życzeniami w języku polskim i angielskim zostały wysłane do szkół z Włoch, Hiszpanii. Turcji, Portugalii, Rumunii i Grecji. Kartki wykonane przez uczniów z tych europejskich krajów dotarły do nas jeszcze przed świętami i zostały zaprezentowane na specjalnej wystawie na III piętrze. A podczas balu karnawałowego odbyła się loteria, w której każdy uczeń i uczennica z klasy 1a i 3c mógł wylosować jedną z otrzymanych kartek.

Projekt trwa do końca lutego 2020 roku. Do tego czasu w specjalnie do tego celu stworzonej przestrzeni Twinspace na portalu eTwinning będziemy publikować wytwory i aktywności uczniów i uczennic z klas 1a i 3c: zdjęcia procesu tworzenia kartek, otrzymane kartki świąteczne, filmy ze śpiewania kolęd, informacje (zdjęcia, rysunki) dotyczące polskich tradycji bożonarodzeniowych.

Podczas projektu stworzyliśmy również padlet, na którym zamieszczamy zdjęcia z naszych działań podejmowanych w ramach projektu More than Xmas cards. Zachęcamy do odwiedzenia padletu.

https://padlet.com/gorma/fm5gersjlg8d

Opiekunkami projektu są: M. Leźnicka, M. Dawidowicz, K. Zakrzewska i A. Wasiłek

DSC 1702     DSC 2076

IMG 20191128 123532     part000001 11

                                                                                  DSC poprawione

 

Kurs językowy w Sprachcaffe Language Plus w St.Julians na Malcie

Malta 7-18 października 2019r.

 

W październiku 2019r. nauczyciele Elżbieta Hasse, Anna Wasiłek i Paweł Krzyżański uczestniczyli w szkoleniach językowych w Sprachcaffe Language Plus w St.Julians na Malcie. Udział w kursie językowym w zakresie języka angielskiego był jednym z elementów realizacji projektu „Algorytm na życie. Równe szanse - lepsza przyszłość” realizowanego w SP 10 w Toruniu w ramach europejskiego programu POWERSE.

Na kurs składały się kilkugodzinne codzienne lekcje i indywidualna praca popołudniowa dostosowana do poziomu opanowania języka. Zajęcia z języka angielskiego odbywały się w wielonarodowych grupach. Wśród uczestników znalazły się osoby z Francji, Hiszpanii, Włoch, Japonii, Niemiec, Słowacji czy Tunezji. Główny nacisk położono na praktyczne porozumiewanie się w języku angielskim. Uczestnicy ćwiczyli swoje umiejętności w parach, grupach, podczas wywiadów, dyskusji, a także gier. Ćwiczone były zarówno pisanie, czytanie i gramatyka, jak również rozumienie ze słuchu, wymowa  i słownictwo.

Aktywności podejmowane przez nauczycieli podczas zajęć i w czasie wolnym (zwiedzanie Malty) dały okazję do nawiązania kontaktów z nauczycielami z innych krajów, wymianę doświadczeń i poznanie innych kultur oraz pozwalały na zwiększenie kompetencji językowych i wykorzystywanie ich w praktyce.

20191018 180753 20191018 175726

20191009 181248 20191008 132549

 20191012 162556

Tekst i zdjęcia: Paweł Krzyżański

 

Lekcja kulturowa o Irlandii w klasie 3a

W środę 27 listopada 2019r. w klasie 3a została przeprowadzona lekcja kulturowa - uczniowie obejrzeli prezentację, z której mogli dowiedzieć się sporo o  Irlandii. Dzieci aktywnie włączały się do rozmowy o zielonej wyspie – oglądały zdjęcia, odnajdywały Irlandię na mapie. Zdobyły informacje o języku, stolicy, największych miastach, przyrodzie, charakterystycznych zwierzętach, symbolach, najważniejszych świętach Irlandii, a także usłyszały różne ciekawostki. Między innymi poznały legendę o skrzacie Leprechaunie i zobaczyły zdjęcia z miejsc takich jak Cliff of Moher.

Po obejrzeniu prezentacji uczniowie rozwiązywali krzyżówkę, która sprawdzała, ile informacjiktórych usłyszały na lekcji zapamiętali, a także wzięli udział w quizie na temat Irlandii opracowanym w programie quizizz.com.

20191128 121442   20191128 121454

                                                                  20191128 121539

Tekst i zdjęcia: M. Dawidowicz

KURS METODYCZNY

 „THE CREATIVE CLASSROOM: TIPS AND TOOLS FOR LANGUAGE TEACHERS”

FLORENCJA, 07.10.2019 – 18.10.2019

Alicja Dobielska, nauczycielka języka angielskiego, wzięła udział w kursie metodycznym dedykowanym nauczycielom języków obcych, którzy pragną wzbogacić swoją wiedzę oraz poznać najnowsze podejścia w skutecznym wspieraniu rozwoju uczniów. 50-cio godzinne szkolenie obejmowało między innymi takie zagadnienia jak metoda komunikacyjna, wykorzystanie materiałów autentycznych, narzędzia ICT, media społecznościowe, wdrażanie CLIL oraz sposoby monitorownia pracy na lekcji. W kursie brali udział nauczyciele z Brazylii, Litwy, Niemiec, Węgier oraz Francji, którzy dzielili się swoim doświadczeniem i przemyśleniami. Wspólne zajęcia a także bogaty program kulturalny obejmujący zwiedzanie Florencji oraz najciekawszych miejsc Toskanii pozwoliły na doskonalenie umiejetności językowych i nawiązanie współpracy miezynarodowej. Szkoła językowa Europass Teacher Academy zorganizowała zajęcia na bardzo wysokim poziomie, w znaczącym stopniu ulepszając warsztat pracy uczestników kursu.

IMG 6947    IMG 0054

IMG 0055    IMG 0075

IMG 0076    IMG 9974

Tekst i zdjęcia: Alicja Dobielska

Szkolenie językowe w Cork English College w Irlandii

W dniach 16-27 września 2019r. panie Magdalena Dawidowicz i Małgorzata Leźnicka - nauczyciele specjaliści, uczestniczyły w szkoleniach językowych w Cork English College w Irlandii. Udział w kursie językowym w zakresie języka angielskiego był jednym z elementów realizacji projektu „Algorytm na życie. Równe szanse - lepsza przyszłość” realizowanego w SP 10 w Toruniu w ramach europejskiego programu POWERSE.

Kurs był intensywny, składały się na niego kilkugodzinne codzienne lekcje i indywidualna praca popołudniowa. Zajęcia z języka angielskiego odbywały się w wielonarodowych grupach. Wśród uczestników znalazły się osoby z Francji, Hiszpanii, Włoch, Brazylii, Korei Południowej, Tajwanu, Libii i Arabii Saudyjskiej. Ćwiczone były zarówno pisanie, czytanie i gramatyka, jak również rozumienie ze słuchu, wymowa  i słownictwo. Główny nacisk położono na praktyczne porozumiewanie się w języku angielskim. Uczestnicy ćwiczyli swoje umiejętności w parach, grupach, podczas wywiadów, dyskusji, a także gier. Zajęcia prowadzone były w przyjaznej atmosferze, aktywnymi metodami, które umożliwiły podniesienie wszystkich sprawności językowych. W ramach dodatkowych ćwiczeń nauczycielki miały do dyspozycji, specjalnie do tego celu stworzoną, aplikację zawierającą różnorodne zadania, testy oraz informacje o postępach w nauce.

Wszelkie aktywności podejmowane przez nauczycielki podczas zajęć i w czasie wolnym pozwalały na zwiększenie kompetencji językowych i wykorzystywanie ich w praktyce, dały okazję do nawiązania kontaktów z nauczycielami z innych krajów, wymianę doświadczeń i poznanie innych kultur.

Nabyte podczas szkolenia kompetencje językowe przydadzą się w nawiązywaniu kontaktów z nauczycielami z innych krajów europejskich w ramach międzynarodowej współpracy, między innymi na platformie e-Twinning, a także podczas zajęć z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

                                                          20190927 085245       20190927 085315

    20190922 143737      20190927 084952

                                                                     DSC 1504

Tekst i zdjęcia: M. Dawidowicz i M. Leźnicka

Lekcja kulturowa o Irlandii w klasie 1a

W czwartek 24 października 2019r.  uczniowie i uczennice klasy 1a podczas zajęć języka angielskiego mieli okazję poznać kilka ciekawostek o Irlandii. Pracowaliśmy z mapą, oglądaliśmy zdjęcia pokazujące najpiękniejsze miejsca w Irlandii, słuchaliśmy tradycyjnej muzyki. Dzieci wykonały techniką origami owieczki oraz próbowały znaleźć drogę do skarbu Leprechauna, ukrytego, według legendy, na końcu tęczy. Uczestnicy zajęć nauczyli się kilku słów w języku angielskim: nazw symboli Irlandii, takich jak shamrock (koniczyna), harp (harfa), flag (flaga). Z prac dzieci powstała klasowa wystawa „Irlandzka łąka” pełna owiec i koniczynek.

 

                        

        DSC 1579  DSC 1593

 

                                                             DSC 1581   DSC 1596

 

                                                           DSC 1597    DSC 1616

Tekst i zdjęcia: M. Leźnicka