Szkoła dąży do wyposażenia swoich uczniów w wiedzę, umiejętności i postawy, które umożliwią dostrzeganie pojmowania świata w sposób holistyczny.
Tak ukształtowane umiejętności i postawy umożliwią uczniowi radzenie sobie z trudnościami życiowymi, harmonijne funkcjonowanie
w społeczeństwie i środowisku, zgodnie z zasadami rozwoju zrównoważonego.
Najważniejsze zasady zrównoważonego rozwoju to:
- rozumienie ograniczeń konsumpcji z naturalnych zasobów przyrody oraz rozumienie praw nią rządzących,
- rozumienie problemu ludzi niepełnosprawnych oraz gotowość niesienia im pomocy,
- rozumienie historii i kultury ojczystej jako wartości umożliwiającej zachowanie tożsamości narodowej,
- znajomość i dostrzeganie wartości kultur innych społeczeństw,
- rozumienie zdrowia jako niezaprzeczalnej wartości każdego człowieka oraz zdawanie sobie sprawy z możliwości jego kształtowania,
- rozbudzenie zamiłowania do zdobywania wiedzy i umiejętności jej stosowania w praktyce,
- umiejętne korzystanie z najnowszych środków technologii komunikacyjnych.