"BAJKA O NIEMARNOWANIU JEDZENIA"
PROJEKT ETWINING
WIZYTA UCZNIÓW Z CZECH
W ramach projektu Erasmus+ panie Romana Dunajska, Aleksandra Wyszogrodzka-Kubiak i Monika Adrjańczyk nawiązały współpracę z nauczycielem ze szkoły w Czechach, efektem tego była wizyta uczniów i nauczycieli z miejscowości Litovel w naszej szkole. W dniach 04.06-06.06 gościliśmy grupę młodzieży wraz z opiekunami. Oprócz prezentacji naszej szkoły, goście mieli okazję wziąć udział w zajęciach z kodowania, połączonych z wydrukiem projektów w drukarce 3d, a także innych aktywnościach. Podczas marszy na orientację, uczniowie naszej szkoły wcielili się w rolę przewodników, pokazując koleżankom i kolegom najważniejsze zabytki Torunia. Wspólnie braliśmy również udział w warsztatach wyrobu piernika. Nasi uczniowie prezentowali najważniejsze miejsca do odwiedzenia w naszym kraju. Mieliśmy również okazję do zapoznania się z najciekawszymi miejscami w Czechach. Jedną z atrakcji był również rejs po Wiśle w tradycyjnej tratwie. Nie zabrakło także czasu na wspólne ognisko czy lody. Nauczyciele mogli wymienić się doświadczeniami, porozmawiać o systemach edukacji. Była to również świetna okazja do rozwijania umiejętności językowych i nawiązania międzynarodowych przyjaźni, niewątpliwie zapamiętamy tę wizytę jako bardzo wartościowo spędzony czas. Dziękujemy naszym czeskim przyjaciołom za współpracę i mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś wrócą do Torunia.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
ROK FLISACTWA NA ZAJĘCIACH REWALIDACYJNYCH
W nawiązaniu do ogłoszonego w Toruniu Roku Flisactwa, na zajęciach rewalidacyjnych przypomnieliśmy sobie kim byli flisacy, poznawaliśmy różne wersje toruńskiej legendy "O Flisaku i żabach" oraz budowaliśmy miniaturowe tratwy.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”
KURSY I SZKOLENIA NAUCZYCIELI
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
KURS JĘZYKOWY W CORK
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
GŁOŚNE CZYTANIE
W piątek 7.06 uczniowie klas 1-3 spotkali się na szkolnych obchodach XXV Ogólnopolskiego Tygodnia Głośnego Czytania, którego organizatorem jest Fundacja ABCXXI- inicjator akcji Cała Polska Czyta Dzieciom. Jak co roku7 spotkanie rozpoczęło się od wysłuchania przez uczestników, czytanego przez panią dyrektor, wiersza Juliana Tuwima "Lokomotywa", który stał się już tradycyjnym sygnałem tygodnia czytania. Następnie dzieci zapoznały się z opowiadaniem "Telefon do Pana Boga" z książki Anny Onichimowskiej "Masia czarownica". Wspólnie szukały sposobów radzenia sobie z problemami i sytuacjami trudnymi. Jeden ze sposobów uczniowie wypróbowali od razu- relaksacyjne masażyki inspirowane rymowankami. Po takich zabawach od razu zrobiło się wesoło, a problemy stały się mniej straszne.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
ZAKODOWANA TRATWA
"Zakodowana tratwa” to konkurs skierowany do uczniów, którego celem jest stworzenie modelu tradycyjnej tratwy flisaków. Model tratwy ma składać się minimalnie z pierwszej ryzy, a maksymalnie z głowy, tafli i cala. Zakodowana tratwa ma być zaprezentowaniem wyobrażeń uczniów na temat trawy toruńskich flisaków. Inspiracją do stworzenia modelu jest oryginalna tratwa znajdująca się z Muzeum Etnograficznym w Kaszczorku.
Zdjęcia prezentują uczniów zaangażowanych w dokonywanie pomiarów oryginalnej trawy.
Konkurs realizowany w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
ZESPÓŁ MIX NA IMPREZACH MIEJSKICH
Przez cały rok formacje MIX oraz dzieci z klasy 1c prezentowały się na licznych imprezach miejskich:
1. Wigilia oświatowa ( XII 23)
2. Koncert bożonarodzeniowy " LET IT SNOW" dla uczniów ich rodziców i pracowników naszej szkoły ( 21.12.23r.)
3. Festyn rodzinny w SP 10
4. Koncert charytatywny " DOBRZE BYć RAZEM" połączony z festiwalem talentów ( 30.04.24r.)
5. Występ na starówce z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca ( 30.04.24r.)
6. Występ na stadionie miejskim przy ulicy Bema podczas Toruńskiego EURO
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
ARTETERAPIA
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
SPOTKANIE Z PRACOWNIKIEM UMK
8 maja klasę 2a odwiedził dr Marcin Leźnicki z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, który opowiedział o zrównoważonych miastach przyszłości. Mieliśmy okazję dowiedzieć się jak zmienia się podejście naukowców, architektów i budowniczych do planowania zagospodarowania przestrzeni tak, by nowoczesne miasta były ekologiczne, pełne zieleni i samowystarczalne na przykład w zakresie produkcji żywności. Szczególnie zaciekawiły nas konstrukcje i urządzenia pozwalające wykorzystać energię słoneczną do ogrzewania budynków oraz te, dzięki którym można oszczędzać wodę. Po spotkaniu z gościem spróbowaliśmy naszych sił projektując własne ekologiczne miasta. Podczas pracy w grupach powstały niebanalne projekty, które zaprezentujemy na klasowej tablicy.
WYCIECZKA KLASY 2A DO STOWARZYSZENIA "RADOSNY ZAKĄTEK"
W kwietniu klasa 2a wybrała się na wycieczkę do siedziby Stowarzyszenia na Rzecz Dzieci i Osób z Niepełnosprawnością "Radosny Zakątek" w Aleksandrowie Kujawskim. Uczniowie brali udział w zajęciach w różnych salach terapetycznych -np. w Sali Doświadczania Świata, Sali Integracji Sensorycznej. Mieli oni okazję ćwiczyć swoją sprawność, zwinność i spostrzegawczość podczas zajęć na "Magicznym Dywanie". Podczas zajęć ruchowych rozwijali swoją integrację sensoryczną, dla wszystkich była to świetna zabawa. Dla nauczycieli była to świetna okazja do wymiany doświadczeń, a także do zapoznania się z misją Stowarzyszenia, którą jest niesienie pomocy osobom z niepełnosprawnościami.
SZKOLENIE JĘZYKOWE I TECHNOLOGICZNE W DUBLINIE
ŚWIATOWY DZIEŃ AUTYZMU
LEKCJA W TERENIE
DZIEŃ ZIEMI
Uczniowie klas 4-8 w ramach obchodów Dnia Ziemi (22.04) przygotowali plakaty promujące ekologię. Była to świetna okazja do przypomnienia zasad segregacji śmieci, sposobów oszczędzania energii i innych działań na rzecz naszej planety.
SZKOLENIE JĘZYKOWE I METODYCZNE NA MALCIE
SUKCESY ZESPOŁU TANECZNEGO
Tancerze formacji MIX przez cały rok szkolny 2023/2024 uczestniczyli w licznych konkursach ogólnopolskich oraz w Międzynarodowych Mistrzostwach Tańca WORLD DANCE CHAMPIONSHIPS WADF 2023 w czeskim Libercu. Tancerze wracali z licznymi sukcesami.
- 22.11.2023r. Ogólnopolskie Mistrzostwa w Tańcu Nowoczesnym MARK'N' MOVE w Luboniu k/Poznania:
I m. formacja MINI MIX
I m. formacja MIX JUNIOR
- 25-27.11.2023r. WORLD DANCE CHAMPIONSHIPS WADF 2023 Liberec, Czechy:
I m. formacja MINI MIX w kat. street dance do lat 11
III m. formacja MIX JUNIOR w kat. street dance 12-15 lat
II m. Zofia Grabowska w kat. solo hip-hop do lat 13
VI m. Oliwia Chłopecka w kat. solo hip-hop do lat 13
Doskonale zaprezentował sie również w pokazach solowych Mateusz Żak
- 01.03.2024r. Ogólnopolski Turniej Tańca UNITED DANCE ARENA w Mogilnie;
I m. Mateusz Żak w kat. solo hip-hop 14-15 lat
II m. formacja MIX JUNIOR w kat. hip-hop 13-16 lat
VI m. formacja MINI MIX ( finał, 6/18 zespołów) w kat. hip-hop początkujący 9-12 lat
Zofia Grabowska i Oliwa Chłopecka w półfinale swoich kategorii wiekowych
- 23.03.2024r. Ogólnopolski Turniej Tańca BYDGOSKA UKŁADANKA TANECZNA ( BUT 2024) w Solcu Kujawskim:
I m. formacja MINI MIX w kat. hip-hop debiuty 9-11 lat
II m. formacja MIX JUNIOR w kat. hip-hop mistrzowie 12-15 lat
V m. ( na 56) Mateusz Żak w kat. solo hip-hop 12-15 lat
półfinał w kat. solo hip-hop 12-15 lat Zofia Grabowska, Zofia Peplińska
ćwierćfinał w kat. solo hip-hop 12-15 lat Oliwia Chłopecka
- 06.04.2024r. Ogólnopolski Turniej Tańca Nowoczesnego w Brodnicy:
II m. formacja MINI MIX w kat. hip-hop dzieci
II m. formacja MIX JUNIOR w kat. hip-hop juniorzy
III m. ( na 44 ) Mateusz Żak w kat. solo hip-hop 13-16 lat
półfinał ( top 12) Zofia Grabowska w kat.solo hip-hop 13-16 lat
ćwierćfinał ( top 24) Oliwia Chłopecka w kat. solo hip-hop 13-16 lat
- 14.04.2024r. Ogólnopolski Turniej Tańca Nowoczesnego LIVE EMOTION w Kościanie:
III m. ( na 78) Oliwia Chłopecka w kat. solo hip-hop 13-15 lat
IV m. ( na 17) formacja MINI MIX w kat. hip-hop 10-12
- 22.04.24 Ogólnopolski Turniej Tańca " Let's Dance" Nowoczesnego w Obornikach Wielkopolskich:
- 12.05.24 XVII Ogólnopolski Turniej Tańca Nowoczesnego - SOLO DUO GROUP 2024 w Bydgoszczy z nowymi sukcesami.
- 15.06.24 MIX wraca z Ogólnopolskiego Turnieju Tańca w Olsztynie "1000 Lakes Dance Cup"
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
WARSZTATY KULINARNE W KLASIE 2A
Dzień Kolorowej Skarpetki
DZIEŃ WODY
22 marca obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Wody. W akcji wzięło udział ponad 200 uczniów i uczennic z klas 1-8. Zajęcia odbywały się w ramach lekcji przedmiotowych, godzin wychowawczych, edukacji wczesnoszkolnej oraz rewalidacji. Wykorzystano w nich materiały Polskiej Akcji Humanitarnej- filmy, quizy, kolorowanki, plakaty i broszury. Uczniowie i uczennice sprawdzili swoją wiedzę o wodzie, w tym o jej wykorzystaniu do produkcji żywności, ubrań i przedmiotów codziennego użytku, kryzysie wodnym i o prawie człowieka do dostępu do wody. Najmłodsi uczniowie mieli okazję również wziąć udział w konkursie na wiersz o wodzie, a klasa 3c poznała z tej okazji toruńską legendę o flisaku i żabach oraz wykonała tratwy ze słomek.
Wyjście do Teatru Baj Pomorski
Światowy Dzień Słuchu
Światowy Dzień Składanki i Łamigłówki
Zajęcia z robotyki, aplikacji mobilnych i druku 3D w ramach programu Erasmus
We wrześniu i październiku uczniowie klas siódmych w ramach programu Erasmus tworzyli aplikacje mobilne za pomocą MIT App Inventor 2. Po raz pierwszy uczestnicy zetknęli się z programowaniem aplikacji na telefon.
W listopadzie i grudniu uczniowie klas szóstych w ramach programu Erasmus budowali i programowali roboty Lego Prime Spike. Efekty widać na zdjęciach.
W grudniu i styczniu uczniowie klas siódmych i ósmych podjęli pierwsze próby projektowania 3D w programie Tinkercad, aby potem wydrukować swoje prace na drukarce 3D. Choć nie było to łatwe, efekty ich działań są naprawdę imponujące.
Zdrowe nawyki żywieniowe
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
Światowy Dzień Braille'a
Louis Braill urodził się 4 stycznia, dlatego ten dzień został uznany za Światowy Dzień Braille'a (alfabetu umożliwiającego zapisywanie i odczytywanie tekstów osobom niewidomym).
Dzięki alfabetowi Braille’a osoby niewidome mogą czytać książki i czasopisma. Takie pismo umożliwia też osobom niewidomym sporządzanie własnych notatek, zapisywanie numeru telefonu, a także odczytywanie np. nazw leków umieszczonych na opakowaniach.
Z tej okazji nasi uczniowie podczas zajęć rewalidacyjnych i korekcyjno-kompensacyjnych kodowali dowolne wyrazy i swoje imiona za pomocą alfabetu Braille'a.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”
LEKCJA O CYPRZE
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
LEKCJA O CYPRZE
W czwartek 7 grudnia klasa 2a miała okazję poznać walory przyrodnicze oraz historyczne Cypru. Zajęcia na temat tej wyspy na Morzu Śródziemnym przeprowadziła p. Małgorzata Leźnicka, która wraz z p. Magdaleną Dawidowicz uczestniczyła w listopadzie w dwutygodniowym kursie językowo- metodycznym na Cyprze w ramach realizowanego w naszej szkole projektu Erasmus+ "Effective teachers for better education- Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów". Dzieci obejrzały prezentację oraz wysłuchały relacji nauczycielki o ciekawych historycznie i przyrodniczo miejscach oraz walorach kulturalnych i kulinarnych Cypru. Zmierzyły się również z wykonaniem kolorowanek inspirowanych cypryjskimi mozaikami z Pafos i Kurion.
MARATON PISANIA LISTÓW
8 grudnia uczniowie klas 6-8 wzięli udział w Maratonie Pisania Listów organizowanym przez Amnesty International. Napisali 142 listy w obronie tzw. więźniów sumienia, czyli osób uwięzionych lub poddanych innym ograniczeniom fizycznym z powodu swoich poglądów. Dziękujemy za zaangażowanie!
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
X-LECIE EUROPE DIRECT TORUŃ
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
KONKURS GRAMATYCZNO-LEKSYKALNY Z J. ANGIELSKIEGO
5 grudnia 2023 r. w Szkole Podstawowej Nr 10 w Toruniu odbył się Etap powiatowy Konkursu Gramatyczno-Leksykalnego z Języka Angielskiego. Konkurs został objęty honorowym patronatem Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy. Konkurs miał na celu rozbudzenie i rozwijanie zainteresowania językiem angielskim, stworzenie płaszczyzny zdrowej rywalizacji oraz rozwijanie umiejętności stosowania struktur gramatycznych oraz słownictwa.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
3 grudnia to Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami. Jako szkoła integracyjna staramy się dbać o rozwój empatycznego myślenia wśród uczniów oraz rozwijamy ich postawy prospołeczne. Tym razem uczniowie mieli za zadanie przemyśleć z jakimi barierami spotykają się na co dzień osoby z różnymi niepełnosprawnościami oraz jak możemy pomóc w likwidacji tych trudności. Dzieci oglądały animacje (także w j. angielskim), rozmawiały na tematy niepełnosprawności oraz przygotowywały plakaty tematyczne.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
JESIENNE ZAKŁADKI
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
20 listopada, w rocznicę uchwalenie Konwencji o prawach dziecka, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Uczniowie naszej szkoły uczcili ten dzień niebieskim ubiorem. Na lekcjach bawili się m.in. rozwiązując quizy Kahoot o tematyce związanej z prawami młodych ludzi, tworząc i przedstawiając prezentacje, wykonując plakaty, grając w tematyczne memory i wiele więcej.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
BIOFEEDBACK
MIĘDZYNARODOWE ZAWODY TANECZNE
SZKOLENIE JĘZYKOWE I METODYCZNE W LIMASSOL NA CYPRZE
W dniach 13-24 listopada 2023 r. panie Magdalena Dawidowicz i Małgorzata Leźnicka uczestniczyły w szkoleniu językowym i metodycznym w Limassol na Cyprze.
Udział w kursie językowym z języka angielskiego oraz kursie metodycznym były jednym z elementów realizacji projektu "Effective teachers for better education. Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów” realizowanego w SP 10 w Toruniu w ramach europejskiego programu Erasmus+.
Nabyte podczas szkolenia kompetencje językowe przydadzą się w nawiązywaniu kontaktów z nauczycielami z innych krajów europejskich w ramach międzynarodowej współpracy, między innymi na platformie e-Twinning, a także podczas zajęć z dziećmi.
Kilka ciekawostek na temat Cypru:
- Cypr był dawną kolonią brytyjską, która 1960 roku uzyskała niepodległość. Do dzisiaj na Cyprze obowiązuje ruch lewostronny.
- Już około 4000 lat p.n.e. na Cyprze wydobywano miedź, a sama nazwa wyspy pochodzi od łacińskiego słowa cuprum oznaczającego właśnie ten surowiec.
- Na Cyprze żyją dwa gatunki żółwi morskich. Żółwie wychodzą na brzeg najbardziej odizolowanych piaszczystych plaż wyspy (plaża Lara w Akamas), aby złożyć tam jaja.
- Cypr to także przystanek dla tysięcy flamingów, na dwóch słonych jeziorach każdego roku zimuje od 2000 do 10000 tych ptaków.
- Według mitologii u wybrzeży Cypru z morskiej piany narodziła się grecka bogini miłości Afrodyta.
- Wrak statku MV Zenobia, który leży u wybrzeży Larnaki, znajduje się na liście dziesięciu najlepszych miejsc do nurkowania na świecie.
- Cypr nazywany jest wyspą kotów. Mówi się, że jest ich tam więcej niż ludzi. Zgodnie z legendą koty na Cypr sprowadziła matka cesarza Konstantyna Wielkiego, Helena. Koty miały pozbyć się niebezpiecznych, jadowitych węży, które podczas suszy opanowały całą wyspę.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
WARSZTATY TANECZNE
Zespół taneczny MIX, w skład którego wchodzą uczniowie klas 1-7 naszej szkoły, przez cały rok szkolny pogłębiali swoje umiejętości taneczne podczas systematycznych zajęć pozalekcyjnych oraz warsztatów z zaproszonymi gośćmi. Warsztaty poprowadzili : Karol POLSSKY Polak z hip-hopu ( 03.11.2023r.) oraz Maciej ZAYDA Zajda z lockingu (18.11.2023r.)
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
KODOWANIE Z UŻYCIEM OZOBOTÓW
Klasa 5a na zajęciach kodowaniem z użyciem ozobotów. Zajęcia realizowane w ranach innowacji Zakodowany Toruń zostaną wykorzystane również w Światowym Tygodniu Kodowania.
Zajęcia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii - Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
PAŹDZIERNIK - MIESIĄC ŚWIADOMOŚCI O ZESPOLE DOWNA
Październik jest miesiącem szerzenia świadomości o zespole Downa. W związku z tym w przestrzeni naszej szkoły znalazły się plakaty przedstawiające sylwetki osób z zespołem Downa, które odniosły publiczny sukces zawodowy. Dla nauczycieli przygotowane zostały tematyczne prezentacje, które mogli oni wykorzystac podczas zajęć wychowawczych ze swoimi klasami.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
Słynne torunianki
W ramach zajęć edukacji regionalnej uczniowie z klasy 5a poznali sylwetki słynnych torunianek: bohaterki z czasów II wojny światowej, Elżbiety Zawackiej oraz autorki książek dla dzieci, Iwony Chmielewskiej.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
Warsztaty z mikroskopowania
16 września odbyły się mini warsztaty z mikroskopowania, w których mogli wziąć udział wszyscy zainteresowani uczniowie naszej szkoły oraz ich rodzice. Pod mikroskopami i lupami można było samodzielnie obserwować elementy owadów, tkanki ssaków (w tym człowieka), czy fragmenty roślin.
Zajęcia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii - Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
Europejski Dzień Języków Obcych
DZIEŃ KROPKI
15.09.2023 obchodziliśmy w naszej szkole kreatywny, kolorowy i wesoły Dzień Kropki. Tego dnia uczniowie uczestniczyli w licznych zabawach związanych z kropka, wykonywali tematyczne prace plastyczne oraz nakładali ubrania w kropki.\
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
Warsztaty na temat słuchu
W piątek 22 września integracyjną klasę 2a odwiedziła pani Magdalena Baińska- prezes Toruńskiego Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu, logopeda, a prywatnie mama dwójki niesłyszących dzieci. Uczniowie mieli okazję wziąć udział w warsztatach dotyczących funkcjonowania słuchu, jego wad oraz zastosowania implantów ślimakowych. Dzieci poznały budowę ucha, dokładnie obejrzały aparat słuchowy oraz procesor dźwięku implantu ślimakowego i porównały ich budowę. Dowiedziały się jak chronić słuch i czym grozi długotrwałe przebywanie w hałasie. Wysłuchały także ciekawego opowiadania "Mellie i jej przygoda z implantem ślimakowym". Spotkanie odbyło się w związku z obchodzonym 24 września Międzynarodowym Dniu Głuchych i Języka Migowego.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
Wycieczka klasy 2a
8 września klasa 2a wybrała się na wycieczkę do fokarium w Helu. Wycieczka stanowiła nagrodę w ogólnopolskim konkursie na projekt ekologiczny Fundacji ABCXXI w ramach programu "Ocalimy świat". Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się wielu interesujących informacji o życiu bałtyckich fok oraz zapoznać się z działalnością fokarium (ratowanie i leczenie fok). Dzieci miały również możliwość sprawdzenia, czy ich organizm potrafi przystosować się do nurkowania podobnie, jak to dzieje się u fok- oszczędniej gospodarować zasobami tlenu. Wizyta w fokarium zakończyła się pokazem treningu medycznego fok. Potem nadszedł czas na pyszny obiad oraz plażowanie. Dla niektórych osób był to pierwszy kontakt z Bałtykiem. Fantastyczna pogoda pozwoliła nawet na zamoczenie nóg w chłodnej morskiej wodzie. Muśnięci wrześniowym słonkiem, zaopatrzeni w pamiątki i w świetnych humorach wróciliśmy do Torunia.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu Erasmus+ „Effective teachers for better education – Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów”.
Program Erasmus+ 2023/2024
W roku szkolnym 2023/24 nauczyciele naszej szkoły będą brali udział w programie Erasmus+, w ramach którego w terminie od 01 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 zaplanowano mobilności kadry. Tegoroczna edycja nosi tytuł " Effective teachers for better education. Skuteczny nauczyciel kluczem do lepszej edukacji. Współczesne zagrożenia i możliwe rozwiązania w dobie kryzysów." Projekt zyskał dofinansowanie w kwocie 33 927, 00 euro. Jego głównym celem jest wzrost kompetencji językowych, metodycznych przekładający się na lepszą motywację i wyniki wśród uczniów, a także wzrost świadomości europejskiej.
W ramach mobilności nasi nauczyciele wezmą udział w kursach metodycznych, językowych i specjalistycznych. Zaplanowano również szereg działań dla uczniów. Zachęcamy do śledzenia informacji o programie.