ALGORYTM NA ŻYCIE. RÓWNE SZANSE, LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ
31.12.2018 nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu:ALGORYTM NA ŻYCIE. RÓWNE SZANSE, LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ (w ramach programu POWERSE ).
Projekt skupia się wokół promowania różnorodności językowej i świadomości międzykulturowej, stawiając jednocześnie na rozwój współpracy międzynarodowej.
W projekcie uwzględnione zostały takie zagadnienia jak: rozwój umiejetnosci IT,najnowsza metodyka nauczania jezyków i wykorzystanie w niej technologii, aplikacji i mediów społecznościowych,większa integracja osób z dysfunkcjami, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i zapobieganie zjawisku zbyt wczesnego kończenia edukacji, oraz potrzeba zrównoważonego rozwoju, z dużym naciskiem na sport.
W trakcie projektu wykorzystywane będą również narzędzia programu Erasmus+. Wsród zaplanowanych działań wymienić można: szkolenia, warsztaty, wyjazdy integracyjne, akcje wolontariackie, konkursy multimedialne, nawiązanie współpracy międzynarodowej, wprowadzenie programowania, kodowania, warsztaty doradztwa zawodowego, szereg zajeć sportowych, piknik rodzinny, spotkanie z lektorem ze szkoły językowej (hiszpański), ankiety, raporty, prezentacje.
przewidywane rezultaty
- wzrost umiejętności korzystania z technologii informacyjnej
- polepszenie kompetencji językowych
- wdrożenie nowoczesnych sposobów zarządzania placówką edukacyjną
- procentowe zmniejszenie ilości osób przerywajacych naukę
- zwiększenie tolerancji wobec odmienności i niepełnosprawności
- internacjonalizacja szkoły poprzez zawieranie nowych kontaktów międzynarodowych
- nawiązanie współpracy z instytucjami takimi jak uniwersytet, Eurodirect oraz Mobilny Punkt Informacji Zawodowej, szkoły językowe, hospicjum, fundacje.
potencjalne korzyści długoterminowe
- wzrost liczby wykwalifikowanych absolwentów
- spadek liczby uczniów bez stosownego wykształcenia
- wzrost ilosci pobytów uczniów zagranicą
- przyrost liczby osób zaangażowanych w szkolne przedsięwzięcia o charakterze europejskim (uczniowie, nauczyciele, rodzice oraz personel)
- autoewaluacja szkoły w celu poprawy jakości nauczania oraz zarządzania
- wzrost różnorodnosci metodycznej podczas lekcji
- wzrost świadomosci korzyści płynących z członkostwa w UE
Liczba uczestników: 10 - kursy językowe, metodyczne i specjalistyczne
IRLANDIA – 4
HISZPANIA -1
MALTA – 3
WŁOCHY - 2
okres realizacji
2018-12-31 do 2020-05-30
wartość całkowita projektu: 28623,00 euro