ALGORYTM NA ŻYCIE. RÓWNE SZANSE, LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ

31.12.2018 nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu:ALGORYTM NA ŻYCIE. RÓWNE SZANSE, LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ (w ramach programu POWERSE ).

Projekt skupia się wokół promowania różnorodności językowej i świadomości międzykulturowej, stawiając jednocześnie na rozwój współpracy międzynarodowej.

W projekcie uwzględnione zostały takie zagadnienia jak: rozwój umiejetnosci IT,najnowsza metodyka nauczania jezyków i wykorzystanie w niej technologii, aplikacji i mediów społecznościowych,większa integracja osób z dysfunkcjami, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i zapobieganie zjawisku zbyt wczesnego kończenia edukacji, oraz potrzeba zrównoważonego rozwoju, z dużym naciskiem na sport.

W trakcie projektu wykorzystywane będą również narzędzia programu Erasmus+. Wsród zaplanowanych działań wymienić można: szkolenia, warsztaty, wyjazdy integracyjne, akcje wolontariackie, konkursy multimedialne, nawiązanie współpracy międzynarodowej, wprowadzenie programowania, kodowania, warsztaty doradztwa zawodowego, szereg zajeć sportowych, piknik rodzinny, spotkanie z lektorem ze szkoły językowej (hiszpański), ankiety, raporty, prezentacje.

przewidywane rezultaty

- wzrost umiejętności korzystania z technologii informacyjnej

- polepszenie kompetencji językowych

- wdrożenie nowoczesnych sposobów zarządzania placówką edukacyjną

- procentowe zmniejszenie ilości osób przerywajacych naukę

- zwiększenie tolerancji wobec odmienności i niepełnosprawności

- internacjonalizacja szkoły poprzez zawieranie nowych kontaktów międzynarodowych

- nawiązanie współpracy z instytucjami takimi jak uniwersytet, Eurodirect oraz Mobilny Punkt Informacji Zawodowej, szkoły językowe, hospicjum, fundacje.

potencjalne korzyści długoterminowe

- wzrost liczby wykwalifikowanych absolwentów

- spadek liczby uczniów bez stosownego wykształcenia

- wzrost ilosci pobytów uczniów zagranicą

- przyrost liczby osób zaangażowanych w szkolne przedsięwzięcia o charakterze europejskim (uczniowie, nauczyciele, rodzice oraz personel)

- autoewaluacja szkoły w celu poprawy jakości nauczania oraz zarządzania

  • wzrost różnorodnosci metodycznej podczas lekcji
  • wzrost świadomosci korzyści płynących z członkostwa w UE

Liczba uczestników: 10 - kursy językowe, metodyczne i specjalistyczne

IRLANDIA – 4

HISZPANIA -1

MALTA – 3

WŁOCHY - 2

okres realizacji

2018-12-31 do 2020-05-30

wartość całkowita projektu: 28623,00 euro