Maraton Pisania Listów
7 grudnia w naszej szkole wystartował Maraton Pisania Listów. W ten sposób wzięliśmy udział tej ważnej akcji i wspieraliśmy aktywistów, którzy walczą o lepsze życie i sprawiedliwość.
Przedsięwzięcie organizowane jest od 2001 r. Polega na mobilizowaniu ludzi na całym świecie do przeciwstawienia się naruszeniom praw człowieka. Nam udało się napisać 150 listów. Dziękujemy za udział w akcji!
Książkowy pchli targ
4 grudnia odbył się w naszej szkole książkowy pchli targ zorganizowany przez panie bibliotekarki. 47 wystawców z różnych klas zachęcało do zakupu i wymiany powieści, poradników, słowników i biografii. Zainteresowanie było ogromne, zakupy udane. Z pewnością część książek znajdzie się pod choinką, została bowiem zakupiona z myślą o najbliższych.
Tydzień Edukacji Globalnej
W dniach 19 - 26 listopada w klasach 1a i 3a przeprowadzone zostały zajęcia w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej. Dzieci z klasy pierwszej uczyły się, jak zostać Strażnikiem Planety, czyli dokonywać rozważnych wyborów podczas zakupów oraz codziennych czynności domowych (np. używanie przedmiotów wielokrotnego użytku zamiast jednorazowych, wykonanych z plastiku, segregacja odpadów). Dowiedziały się także, co to jest energia odnawialna oraz skąd bierze się smog. Dzieci z klasy trzeciej poznały cele zrównoważonego rozwoju, szukały pomysłów na ekologiczne życie, stworzyły plakaty oraz wykonały instrumenty perkusyjne, do których wykorzystały opakowania po różnych produktach. Uczestniczyły również w zajęciach dotyczących praw dziecka."
Dzień Misia
23 i 26 listopada były dniami wyjątkowo przytulnymi. Przytulaliśmy misie, które obchodziły swoje święto i z tej okazji gościły w naszej szkole. 23 listopada zabrały je ze sobą na lekcje najmłodsze dzieci, a 26 – uczniowie klas starszych. Było sympatycznie i misiowo. Trochę za nas pisały, trochę buszowały w bibliotece, próbowały zaglądać do plecaków, ale wszędzie zamiast miodu znalazły książki i zeszyty, które, jak widać, bardzo polubiły. A my lubimy misie.
Nasi uczniowie odebrali stypendia za wybitne wyniki w nauce
20 listopada br. dziewięcioro uczniów Szkoły Podstawowej nr 10 odebrało Stypendium Prezydenta Miasta Torunia na rok szkolny 2018/2019. Są to: Zuzanna Bogdan, 5c, Martyna Brudz, 8c, Mikołaj Cichocki, 8c, Honorata Fudali, 5c, Julia Impert, 5c, Adam Kędziorski, 5d, Aleksandra Posachowicz, 6b, Julia Sidwa, 6a, Wiktoria Stefańska, 8a. Stypendium przyznawane jest bardzo zdolnym uczniom. Nasi uczniowie musieli spełnić następujące kryteria: uzyskać w roku szkolnym 2017/2018 średnią ocen co najmniej 5,50 z obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz uzyskać bardzo dobrą lub wzorową ocenę zachowania. Ponadto każdy z uczniów ma szczególne osiągnięcia. Wśród naszych stypendystów są laureaci wysokich miejsc nagradzanych lub honorowanych zwycięskim tytułem w konkursach przedmiotowych, artystycznych i sportowych. Stypendium za osiągnięcia w nauce otrzymali również Karol Nornicki, III D - Stypendium Wójta Gminy Wielka Nieszawka i Franciszek Karpiej, 6b - Stypendium Samorządu Gminy Łysomice. Gratulujemy!
Michał Józefowicz jako fantastyczny Adaś Niezgódka!
Serdecznie gratulujemy uczniowi klasy 5c Michałowi Józefowiczowi wspaniałej roli Adasia Niezgódki w musicalu pt. „Pan Kleks. Powrót”. Michał zagrał główną postać dziecięcą w przedstawieniu w reżyserii Agnieszki Płoszajskiej przygotowanym przez Kujawsko-Pomorski Impresaryjny Teatr Muzyczny w Toruniu. Premiera spektaklu odbyła się 17 listopada, a kilka dni później talent Michała na scenie kameralnej CKK Jordanki mogli podziwiać uczniowie naszej szkoły. Co podziwiali? Śpiew, taniec, ruch sceniczny, poczucie humoru, osobowość i pasję.
Michale, życzymy Ci niezapomnianej przygody z teatrem. Jesteśmy z Ciebie dumni.
Dzień Postaci z Bajek
16 listopada obchodziliśmy Dzień Postaci z Bajek. Uczniowie przyszli do szkoły w strojach swoich ulubionych bohaterów literackich i filmowych.
Tolerancja w edukacji – debata z prezydentem Michałem Zaleskim
14 listopada przedstawiciele samorządu uczniowskiego wzięli udział w debacie z udziałem prezydenta Michała Zaleskiego. Tematem spotkania była tolerancja. Uczniowie rozmawiali na temat jej ważnej roli w życiu, zadawali prezydentowi pytania. Po debacie doradcy metodyczni zaprosili młodzież do udziału w warsztatach poświęconych tolerancji.
Melodie bliskie sercu Polaka
"Melodie bliskie sercu Polaka" to niezwykły koncert, podczas którego od wielu lat na szkolnej scenie rozbrzmiewają pieśni patriotyczne, zagrzewające niegdyś do walki, pisane i śpiewane ku pokrzepieniu serc. Nie mogło ich zabraknąć w ten szczególny wieczór, 9 listopada, kiedy obchodziliśmy setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji uczniowie klas 1-3 przygotowali również prace plastyczne ukazujące piękno polskiej przyrody. Lekcję patriotyzmu najmłodsi zdali na 6+, dostarczając nam wielu wzruszeń i powodów do dumy.
W setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
9 listopada obchodziliśmy Narodowe Święto Niepodległości. Z tej okazji szkolny teatr Rosarium zaprosił uczniów na niezwykły spektakl pt. „Kocham to miejsce”. Dokładnie o godzinie 11.11 cała społeczność szkolna zaśpiewała hymn państwowy, bijąc, razem z czterema milionami uczniów polskich szkół, rekord dla Niepodległej. Na wyjątkową rocznicę klasy przygotowały wyjątkowy prezent – wystawę fotograficzną „Historia Polski w żywych obrazach”. Swoje uczucia uczniowie wyrazili również na papierze, tworząc fraszki o niepodległości. Patriotyczny nastrój wypełnił piątkowy wieczór, podczas którego zabrzmiały melodie bliskie sercu Polaka. W sobotę zaś wzięliśmy udział w "Szkolnym Biegu na 100-lecie Niepodległości" zorganizowanym przez SP10 i "Stowarzyszenie Marmel". Po odśpiewaniu hymnu państwowego uczestnicy z chorągiewkami w dłoniach ruszyli do ponadtrzykilometrowego marszu w parku „Glazja”.
Wszystkiego, co najpiękniejsze - Tobie, Polsko!
O wodzie bez lania wody
6 listopada naszym gościem była Pani Sylwia Żulewska - edukator i wolontariuszka Polskiej Akcji Humanitarnej, która przeprowadziła zajęcia w klasach 3a, 4e, 5a i 6b. Tematem spotkań była woda, jej dostępność i wykorzystanie w różnych częściach świata. Uczestnicy zajęć układali puzzle, oglądali krótkie filmy i tworzyli diamentowy ranking, stanowiący odpowiedź na pytanie, do czego potrzebna jest nam woda. Celem zajęć była edukacja globalna, a zabawy i dyskusje skłoniły uczniów do refleksji na temat wody pitnej, prawa do niej i naszego wpływu na jej zasoby na świecie.